tisdag 2 april 2013

Rödbetsmumma

Höll på att bli en vana att blogga, tre dagar i rad. Men det är ju inte tänkt som en dagbok så jag får väl hoppa över nån gång då och då. Igår var det annandagen och då fortsatte "projekt förrådsröj". Det hela resulterade i två kassar med böcker att skänka och en kasse skräp. Dessutom hittade jag jättefina tavlor som pappa har sytt och och flera av farmors keramiksaker som förtjänar bättre placering än i lådor i ett förråd. Så nu blir det tavelhäng framöver! Min far samlade på grodor en tid och jag målade en enorm grodtavla till honom i present. Den hittade Emma-Li och nu hänger den på hennes rum. Tilläggas bör kanske att jag verkligen inte är någon Michelangelo, men lite stolt blev jag allt när min busunge ville ha tavlan!

Rödbetor i ättiks- och sockerlag

Igår hann jag också med att koka in lite rödbetor. Känns ju bäst att göra egna, särskilt när det är så enkelt att göra. Rödbetor är nog annars en underskattad grönsak. Lätt kokt är den ju helt delikat att ha till en måltid och för bara 4 kronor för 1/2 kg, plus lite socker och lite ättika, fick jag två burkar inlagda röda betor.

Tvättlappar i ekologiskt bomullsgarn

Ikväll virkar jag tvättlappar. Min förhoppning är att det ska minska förbrukningen framöver av köpta tvättservetter. De är ju både dyra och ofta parfymerade. Lite ekobabyolja och ljummet vatten är väl gott nog hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar