söndag 28 april 2013

Fådda saker

Jag kan bara konstatera att jag har fantastiska vänner och arbetskamrater. I veckan kom I förbi mitt rum på jobbet och sa att hon hade gallrat lite böcker om växtfärgning och undrade om jag ville kika på dem innan hon skulle kasta dem. Jag tog fyra fina böcker som jag ska spara tills dess att jag vill prova på att växtfärga garn. 
I helgen var J med familj på besök. J hade med sig födelsedagstårta som vi mumsade i oss, men hon hade också med sig tre toppar som hon inte längre kunde ha. De blir perfekta mys- och trädgårdströjor till mig och jag kan återbruka mina gamla t-shirts som sett bättre dagar. Eftersom J fyllt år fick hon med sig en virkad korg, ett par grytlappar och en Tawashi hem vilket jag tror hon blev glad för.
I veckan har Daniel och Emma-Li satt våra potatis, tre sorter blev det i år. Hoppas skörden blir god, det verkar lovande i alla fall då de har groddat sig bra.

Ner i det kompostgödslade landet

Denna helg var det dags att koka ny lingonsylt. Undrar om den hemlagade går åt snabbare än den vi tidigare brukade köpa, det verkar så i alla fall och det är väl ett gott tecken på att den är omtyckt!

Plocka till hösten

Emma-Li och jag har bakat muffins, två sorter, en med blåbär och en med hallon. Vi behöver fylla på frysen med lite hembakt så att det finns att ta av inför vårens och sommarens fikastunder och utflykter. Det är farligt att lägga ut nybakatbilder på FB bara, det dyker gärna upp oväntade men väldigt välkomna gäster som så gärna vill smaka.

Gröna formar till blåbärsmuffinsen mamma!
Mmmmmm




















Jag har också tagit tag i mitt strumpstickande igen och faktiskt lyckats göra klart en socka. Återstår nu bara nummer två. Smilla gillar att chilla i mitt knä när jag har sticket i händerna!


En "Butterfly" klar
In denna vecka - nya trädgårdshandskar
Ut denna vecka - en trasig tesil


Zzzzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar