söndag 7 april 2013

Lappa och Laga

Farmor hämtade Emma-Li och Daniel åkte till jobbet. Plötsligt hade jag 6 hela timmar framför mig, ensam på Lunnaberg. Det blev allt lite tyst och tomt, men inte någon längre stund eftersom jag satte mig vid symaskinen ganska omgående. Det där med att ta det lite lugnt, som mannen tyckte att jag skulle göra, har jag visst lite svårt för. Resultatet vid symaskinen blev ett par upplagda mammabyxor, en isydd knapp i en klänning, en lagad söm i en annan klänning, en lagat ärmhål i min goa arantröja och ett par ihopsydda hål på trädgårdsjeansen.

Lappat och Lagat

Som om det inte var nog i min lagningsiver så gav jag mig sedan på Emma-Li´s gungstol där skruvarna hade lossnat, två pusselbitar som behövde lite lim och ett halsband som hade gått sönder. Ibland hamnar projekten på hög och det gäller att passa på när lusten infinner sig.

Fixat och Trixat

Denna veckan har det faktiskt blivit några saker IN. Emma-Li har fått nya gymnastikskor. Men de räknas väl egentligen som förbrukningsvara då hon förstås fortfarande växer. Själv har jag köpt ett par mammabyxor, vilket inte heller känns så betungande utan mer tvunget. Ett antal par nya trosor har det också blivit, och nej, jag tänker inte övergå till hemmavirkade! Kunde inte heller motstå ett par supersköna och fina sommarbyxor på Rabalder som jag sneglat på länge. 
Två par trosor har åkt UT och fem paket har skickats till olika mottagare efter försäljning på Tradera. För övrigt är ju alla lagade plagg och prylar ett plus i återbrukshemmet.
Ha en skön söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar